Lättläst

Många människor är med om brott. Brott är till exempel när någon slår dig eller hotar dig eller tar något som är ditt.

Efter brottet behöver du hjälp. Du kan få hjälp av människor från Brottsofferjouren.

Brottsofferjourens hjälp kostar inget. Du kan ringa 0720-44 45 93  för att få hjälp.

Här bredvid kan du läsa mer om brott och brottsofferjouren. Klicka på rubrik-knapparna.

Fyll i nedan vad du varit med om och vad du vill ha hjälp med.
Du kan vara anonym. Ingen utomstående kommer att få se dina uppgifter.

Kom ihåg att ange din e-postadress eller ditt telefonnummer, annars kan vi inte svara dig. Klicka Skicka när du är klar.

Enkel Svenska






Denna sida använder cookies (kakor) Här kan du läsa mer om cookies. Genom att fortsätta använda sidan så accepterar du att cookies används. Klicka här för att inte visa meddelandet igen.